lundi 1 octobre 2018

Mort de Charles Aznavour: "The Master of the Chanson" dans le New York Times


Je me demandais si la mort le décès de Charles Aznavour allait être soulignée au sud de la frontière. On retrouve un certain nombre d'articles reliés à la disparition de ce monument, dont ce ce bel hommage dans le New York Times. Aznavour a connu un certain succès aux États-Unis, jouant au Carnegie Hall et à Las Vegas.

 "His accomplishments were prodigious. He wrote, by his own estimate, more than 1,000 songs, for himself and for others, and sang them in French, Armenian, English, German, Italian, Spanish and Yiddish. By some estimates, he sold close to 200 million records. He appeared in more than 60 films, beginning with bit parts as a child. His best-known film role was probably as a pianist with a mysterious past in François Truffaut’s eccentric 1960 crime drama “Shoot the Piano Player” — a part that Truffaut said he had written specifically for Mr. Aznavour."

  https://www.nytimes.com/2018/10/01/obituaries/charles-aznavour-dead.html

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Les Tours de Laliberté migrent: rejoignez-moi sur le site du Journal de Québec et du Journal de Montréal

Depuis un certain temps je me demandais comment faire évoluer mon petit carnet web. La réponse m'est parvenue par le biais d'u...