mardi 22 décembre 2015

Lindsey Graham abandonne



 Le Sénateur de la Caroline du Sud devient le quatrième candidat à quitter la course. Je n'ai jamais pensé qu'il était en mesure de déloger les principaux candidats, mais il s'accrochait à la possibilité que les autres trébuchent. Ses adversaires tenteront maintenant de récupérer les donateurs qui appuyaient sa candidature. Treize candidatures sont encore sur les rangs...

 "Graham, a well-respected voice in the Senate who easily won reelection in 2014 despite several attempts to unseat him by primary challengers, has nonetheless failed to gain traction in the presidential contest. The senator, who entered the race in part because he hoped to push foreign policy issues to the forefront on the debate stage, has repeatedly been relegated to undercard contests, where he has earned positive reviews but hardly any boost in poll numbers.

Even with Graham dropping out, the GOP field still has 13 contenders, with a little more than a month before the Iowa caucuses."

http://www.politico.com/story/2015/12/lindsey-graham-suspends-presidential-campaign-217028

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Les Tours de Laliberté migrent: rejoignez-moi sur le site du Journal de Québec et du Journal de Montréal

Depuis un certain temps je me demandais comment faire évoluer mon petit carnet web. La réponse m'est parvenue par le biais d'u...