vendredi 19 juin 2015

Guide des tueries aux États-Unis sur le site de Mother Jones


Plutôt que de me contenter d'affirmer mon indignation et mon incompréhension devant le nombre de tueries aux États-Unis ou d'exprimer ma colère devant l'inaction des politiciens ou la bêtise de l'argumentaire de la NRA, je vous laisse ce dossier très complet sur le site de Mother Jones. Vous pouvez vous contenter de lire l'article, mais on laisse également des liens pour accéder à toute les données de l'enquête.

 "IT IS PERHAPS TOO EASY to forget how many times this has happened. The horrific mass murder at a movie theater in Colorado in July 2012, another at a Sikh temple in Wisconsin that August, another at a manufacturer in Minneapolis that September—and then the unthinkable nightmare at a Connecticut elementary school that December—were some of the latest in an epidemic of such gun violence over the last three decades. Since 1982, there have been at least 70 mass shootings across the country, with the killings unfolding in 30 states from Massachusetts to Hawaii. Thirty-three of these mass shootings have occurred since 2006. Seven of them took place in 2012 alone, including Sandy Hook. A recent analysis of this database by researchers at Harvard determined that mass shootings have been on the rise."

  http://www.motherjones.com/politics/2012/07/mass-shootings-map

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Les Tours de Laliberté migrent: rejoignez-moi sur le site du Journal de Québec et du Journal de Montréal

Depuis un certain temps je me demandais comment faire évoluer mon petit carnet web. La réponse m'est parvenue par le biais d'u...