vendredi 23 février 2018

Rick Gates, ancien conseiller de Donald Trump, plairderait coupable


Comme je le mentionnais plus tôt cette seamine, Robert Mueller poursuit son enquête et dépose de nouvelles accusations. Gates fut un associé de l'ancien directeur de la campagne de Donald Trump, Paul Manafort. Il témoignerait également contre ce dernier.

 "The plea deal is expected to require Gates to cooperate with Mueller's prosecution of Manafort, Gates' former business partner who served as chairman of President Donald Trump's campaign in the summer of 2016.

Gates served as a deputy to Manafort when he ran the Trump campaign from June to August of 2016. Gates then reportedly continued to work in a liaison role between the campaign and the Republican National Committee, although precisely what he did in that capacity is unclear."

https://www.politico.com/story/2018/02/23/gates-set-to-plead-guilty-to-conspiracy-and-false-statement-charges-423403?lo=ap_a1

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Les Tours de Laliberté migrent: rejoignez-moi sur le site du Journal de Québec et du Journal de Montréal

Depuis un certain temps je me demandais comment faire évoluer mon petit carnet web. La réponse m'est parvenue par le biais d'u...