mardi 10 mars 2015

Apple Watch: luxe, mode et et technologie


Je ne passerais plus de mon téléphone intelligent et je m'intéresse un peu aux nouveaux développements technologiques. Comme bien des consommateurs j'attendais de voir ce qu'Apple proposerait avec sa nouvelle montre. Si certains experts s'attendaient à plus au plan technologique, le prix de certains modèles en a fait sursauter plus d'une. Si le modèle sport sera vendu au Québec à 449$, les modèles plus luxueux franchiront la barre des 17 000$. On vend donc beaucoup plus qu'une montre intelligent, on vend aussi une marque de luxe et un article de mode. J'ai hâte de voir si ce nouveau produit rejoindra les consommateurs. Pour ma part, j'attends.

 "Luxury watches are often purchased for their heritage—a vintage timepiece only gets more special as the decades go by. They’re often passed down from parent to child. Traditional watchmakers still use the image of the elderly Swiss artisan, bent over a spread of gears and tiny tools in a dusty room, in ads for their upscale timepieces.

But if the Apple Watch is iterated as often as other gadgets such as the iPhone and iPad, with previous models cast aside in a year or two, experts say it will be tough to convince luxury shoppers that such a purchase is worth the investment.

“Anything Apple puts out there, at some point it becomes obsolete,” said Rony Zeidan, creative director of luxury branding agency Ro New York. “So spending $15,000 if you don’t think of the technology aspect, is fine. If you do, it’s probably more of an ego buy than anything else.”

http://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2015/03/09/apple-rolls-out-a-10000-apple-watch/

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